Tietosuojaseloste

Henkilötietolaki (523/1999)10 §, Laki sähköisen viestinnän palveluista 7.11.2014/917 ja EU:n yleinen tietosuoja-asetus (2016/679)

Tällä lomakkeella ovat sekä rekisteriselosteen tiedot että asiakkaalle tai heidän edustajalleen annettava informaatio henkilötietojen käsittelystä.

  1. TOIMINNASTA VASTAAVA REKISTERINPITÄJÄ    
NimiRammy Oy
KatuosoiteTietäjäntie 3
Postitoimipaikka70900 Toivala
Puhelin010 212 7272
Sähköpostirammy(at)rammy.fi
Kotisivuwww.rammy.fi
  1. REKISTERIASIOITA HOITAVA HENKILÖ
NimiAkusti Jauhiainen
TehtäväMyynti ja asiakaspalvelu
Puhelin050 384 4255
Sähköpostiakusti.jauhiainen(at)rammy.fi
  1. REKISTERIN NIMI

Asiakkaat

  1. ASIAKKUUKSIEN HALLINTAREKISTERIN KÄYTTÖTARKOITUS

Asiakkaat hallintarekisterin tietoja käytetään:

–          osto- ja myyntilaskutukseen

–          asiakassuhteiden ylläpitämiseen, hoitamiseen ja kehittämiseen

–          asiakashallinnon ylläpitämiseen ja kehittämiseen

–          tuotteiden myyntiin ja markkinointiin

–          yleiseen asiakkaille tiedottamiseen

Asiakkaat hallintarekisterin tietoja saa käyttää vain siihen käyttötarkoitukseen, joka sille on määritelty. Tietoja voidaan käyttää kuitenkin rekisterinpitäjän muissa omissa rekistereissä sekä oman toiminnan suunnittelu- ja tilastointitarpeisiin.

  1. REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ

Henkilötiedoista rekisteriin tallennetaan vain sellaiset tiedot, jotka ovat oleellisia tietojen jatkokäsittelyn kannalta (esim. laskujen lähettäminen, asiakkaan tiedottaminen tms.). Koska tallennettavien tietojen laatu ja määrä ei ole laajamittaista, ei Rammy Oy:llä ole tarvetta asetuksen mukaan nimetä erillistä tietosuojavaltuutettua.

Asiakkaat hallintarekisteriin kerätään ja talletetaan asiakkaasta seuraavat tiedot:

o      nimi (yrityksen ja/tai henkilön)

o      laskutusosoite, toimitusosoite, y-tunnus

o      yhteystiedot (osoite, puhelin, sähköposti)

Rekisterinpitäjän verkkosivuilla kerätään evästeiden ja muiden vastaavien teknologioiden avulla tietoja käyttäjien liikkumisesta ja toimenpiteistä, sekä henkilön mahdollisesti antamista suostumuksista, kielloista sekä mahdollisista muista henkilön itsensä antamista tiedoista.

  1. SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET

Rekisteriin talletettavat tiedot saadaan pääosin asiakkaan suostumuksella häneltä itseltään (HetiL 8 § 1 ja 2 kohdat) ja hänen asiakastapahtumaan liittyvistä asiakirjoista (HetiL 8 § 5 kohta). Rekisteriä päivitetään asiakkaalta ja asiakassuhteen eri vaiheissa saaduilla tiedoilla.

Henkilötietoja voidaan kerätä ja päivittää myös maksullisista osoiterekistereistä ja muista vastaavista rekistereistä tai maksuttomasti saatavista yleisistä tietolähteistä, kuten internet.

  1. ASIAKASTIETOJEN LUOVUTTAMINEN

Asiakkaat hallintarekisteristä voidaan luovuttaa henkilötietoja voimassaolevan lain sallimissa rajoissa.

  1. HENKILÖTIETOJEN SIIRTÄMINEN EU:N TAI EUROOPAN TALOUSALUEEN ULKOPUOLELLE

Tietoja ei siirretä rekisterinpitäjän toimesta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Rammy Oy:n käyttämät palvelut tai palveluntuottajat saattavat ulkoistaa henkilötietojen käsittelyä alihankkijoilleen ja kumppaneilleen, jotka sijaitsevat myös EU:n ja ETA:n ulkopuolella, kuten USA:ssa. Näissä tapauksissa huolehditaan palvelun/palveluntuottajan toimesta riittävästä tietoturvasta ja tietojen käsittelystä EU-U.S. – Privacy Shield -järjestelyllä, tai sopimusteitse EU-komission hyväksymillä vakiosopimuslausekkeilla.

  1. HENKILÖTIETOJEN KÄYTÖN JA SUOJAAMISEN YLEISET PERIAATTEET

Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti henkilökohtaisilla tunnuksilla ja salasanoilla. Mikäli rekisteritietoja säilytetään palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

  1. TIETOJEN SÄILTYSAJAT, TAI SEN MÄÄRITTÄMISEN KRITEERIT

Säilytys niin kauan kuin tiedon käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista. Tietojen säilytysaika (tai määrittämiskriteerit) voidaan myös johtaa pakollisista (laissa säädetyistä) säilytysajoista ja rekisterinpitäjän toimialan käytännesäännöistä.

  1. REKISTERÖIDYN TARKASTUSOIKEUS

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat rekisteritiedot

(Henkilötietolaki 26 §). Rekisteröidyllä on oikeus tutustua ja nähdä itseään koskevat asiakastiedot ja pyynnöstä saada niistä kopiot kirjallisina. Tarkastusoikeuden käyttäminen on maksutonta kerran vuodessa.

Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä (“oikeus tulla unohdetuksi”). Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).